Rockard

Sant och sånt...Intressant eller ointressant...

Det var en bra Dag...

Publicerad 2009-01-26 11:44:52 i Allmänt

Hur mycket styr slumpen ens liv?
I Lordag styrde den allt for mej. Efter att ha legat och slappat pa eftermiddagen viste jag inte riktigt vad jag skulle gora av kvallen. Kandes som om jag skulle vanda pa mej och fortsatta att lysna pa talboken och halvsova... men sa blev det inte. Jag borjade ga mot Svensken vid havet och skulle det inte vara bra dar tankte jag ga in till ngn Engelsk/Irlansk pub. Pa Svensken var det nastan fullt men det var 50+ och lite for manga slippsar for att det skulle vara bra. Borjade sa ga in mot city men stannade bara upp helt plotsligt... sloheten satte in, det skulle bli langt att ga hem och eftersom solen har slitit hart pa krafterna sa vande jag bara om. Gick istallet till Kvikk baren for att se pa en kvinna som skulle sjunga men jag hadde last fel. Dar var en Norsk trubadur. I forsta pausen hamnade trubaduren i stolen brevid och vi borjade prata om hans synthgitarr och da berattade han att han under 80 talet under en kort tid hadde spelat med ett kant Skandinaviskt band och att bandets sangare och frontman bodde runt hornet och skulle komma dit.

I andra pausen stog jag plotsligt och pratade med 2 killar dar en av dem har salt drygt en halv miljon skivor. Vars ansikte under nagra ar fanns med i nastan alla utgavor av tidningen OKEJ. Nar trubaduren fortsatte sitt jobb fragade den andra om jag ville folja med till krogen brevid, for att slippa all rok och varme som blivit pa Kvikk. Sa helt plotsligt satt man dar och pratade med en av Sveriges storsta stjarna under nagra ar pa 80-talen. Vi satt dar som 2 gamla vanner och pratade. Det kandes helt sjukt... men samtidigt markte jag att bilden av honom i massmedia inte alls stamde. Han var mycket odmjuk och trevlig... aven utan sin kanda pudelrocks frilla.

Att han valt Spanien som bostads ort forstar jag. Har ar han helt anonym. Ex pa Kvikk var det folk pa 50+ som aldrig intreserat sig for rock och sa var det de under 30 som helt enkelt var for unga for att komma ihag hans fa ar pa den Svensk/Norska rock himelen. Det var bara jag som ens kande igen den blonda mannen pa barstolen.

Eftersom basisten i hans band fran 80 talet var fd Noice basisten Peo Thyren sa fragade han om jag last boken om Noice som just kommit ut, sa vi pratade lite runt boken och det som da tyvarr hande med bade Hasse Carlsson och Freddie Hansson. Han var nagon form av huvudansvarig for Noice comebak turne 95/96 och vi pratade om den tragiska spelning i Goteborg som tyvarr blev riktiga Noice sista spelning, om hur Hasse ramlad tillbak i sitt heroinmissbruk.

Bilden av den fd stjarna och den som oftast skrivits om honom stamde inte alls. Hadde omstandigheterna varit anolunda tror jag att vi kunat bli vanner. Jag hoppas att hans bild av mej blev nagotsanar bra iaf. Jag hoppas man stoter pa honom igen for det vore kul att se hans nybygda 4:e vaning pa sitt hus har i Torrevieja for alla pengar har inte gatt till "Rock and Roll och droger" iaf.

I fortsatningen ska jag lysna mer pa min nya van...Slumpen! For ibland overraskar han en riktigt ordentligt!

Sa jag avslutar denna kryptiska inlagg med en bra meningar fran en av plattorna jag har hemma.

"R.O.C.K, Rock & Roll music........"

Ha de bra kara vanner!


Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-01-26 20:47:39

Så himla kul! Slumpen är ändå bäst. Ha de...

Postat av: Helen

Publicerad 2009-01-27 18:07:05

Låter som en intressant dag!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rockard

En kille som gillar Hårdrock. Framförallt 70 & 80-tals band som Deep Purple, Uriah Heep, Black Sabbath och Iron Maiden men även Glamrock som Kiss och Crashdiet.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela