Rockard

Sant och sånt...Intressant eller ointressant...

Marknad i Torrevieja

Publicerad 2009-01-30 14:24:03 i Allmänt

I Onsdag var jag pa marknaden i La Mata i dag var jag pa Torreviejas marknad... Sa mycket skrot det finns och sa manga (daliga) forsaljare. Jag har ett tips till alla som ska pa en marknad, kolla om de har prislappar. Har det inte det ska man passa sig om man vet att man inte ar bra/stark pa att prata. Har har ni ett exempel som jag var med om i dag. Detta ar oversatt fran Spanska/engelska/kroppsprak och teckensprak

R - Vad kostar denna vast?
F- Bara for dej... 1500 skr
R- na, fan va dyrt!
F- okej, 1000 skr, bara for dej!! RIKTIGT skinn
R- Det har ar ju inte riktigt skinn!
F- 750 skr?
R- no, no, no

R borjar ga

F skriker -150skr??

R Flinar och gar vidare...

R=Rickard
F=Forsaljaren

Om man har svart att saga nej ar det latt att bli lurad och dessa personer har inget samvete... Nar jag kande pa skinnet forstog jag att den vasten skulle vara snygg i max 2 manader... Varfor inte salja riktiga klader och ta betalt for vad det ar varda? Att han sen svor pa Spanska at mej skiter jag i... Jag vet att han under dagen tyvarr kommer att lura ngn annan.

Inga prislappar= Skitprodukter och inget samvete!

Det ar kul att leva!  :)

Nu ar det helg och jag vet inte vad som hander... Slumpen far styra mej!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rockard

En kille som gillar Hårdrock. Framförallt 70 & 80-tals band som Deep Purple, Uriah Heep, Black Sabbath och Iron Maiden men även Glamrock som Kiss och Crashdiet.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela