Rockard

Sant och sånt...Intressant eller ointressant...

Halvtid och Skelleftebrud....

Publicerad 2009-02-27 12:00:04 i Allmänt

"Tiden går fort" och "Världen är inte stor" är två bra citat att använda i dag. Nu har halva tiden här i Torrevieja gått och bortsett från senaste 7-8 dagarna har jag trivts som fisken i vattnet. Torrevieja är en bra stad och det var ju slumpen som gjorde att jag hamnade här och det ångrar jag inta. Visst kanske Alicante eller ngn av Costa de Sols städer vore bättre om man var 20 bast men det är man ju inte trotts allt. Att ena dagen kunna slagga på stranden nästa dag stoppa fötterna i Medelhavet och kommande dag gå på krogen, kan man egentligen begära mer?


Magen har inte riktigt gått till sig men det blir i alla fall bättre.


I Torsdag var jag på Mas Amigo, en svensk klubb där man kan låna böcker, filmer, fika och om man nu är intresserad så ordnar de golf tävlingar och resor i mängder. Där såg jag en brud som jag kände att jag sett förut, ni vet hur det känns. Man är säker på att man setts förut men man befinner sig ca 400 mil hemifrån så det är ju omöjligt. Efter att stått och tittat på varandra i ett par minuter frågade hon till slut om jag var från Skellefte. Det visade sig att hon utbildade sig inom "Turism". Hon har sin praktik här i Torre. Ingen dålig praktikplats!

Eftersom magen inte är så bra så har jag inte ngt speciellt att skriva om men jag tar det bara lugnt och sitter på olika ställen och fika och se på folk. Under senaste veckan har inte vädret varit det bästa om nu inte 14-17 plus grader är okej. Fan vad kräsen man känner sig när man vet hur kallt det är hemma. Fast idag ska man ju inte klaga, 22 grader och varmast i spanien igen. På söndag ska vädret visst vända så att det överstiger +20 och det är då som Ricke trivs som bäst.


"Tänk på ryggarna, låt någon annan skotta"

Lite bilder:
Cabo Cervera parken brevid min lgh.


Stranden i Silversolens ljus... eller ngt sånt... Snygg bild iaf


Stranden.


Bäsra läget, mitt på strndpromenaden med utsikt över medelhavet... Tyvärr stängt under vinter halvåret  :)



Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-02-27 22:57:35

Ja vad ska man säga? Jag träffade en kille från Norrköping på Ios som hade varit ihop med Linda Hallin! Inte jag då utan en annan Linda. Ha det gott, over and out från -14,6!

Postat av: jossan

Publicerad 2009-03-05 06:32:25

Härliga bilder!!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rockard

En kille som gillar Hårdrock. Framförallt 70 & 80-tals band som Deep Purple, Uriah Heep, Black Sabbath och Iron Maiden men även Glamrock som Kiss och Crashdiet.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela