Rockard

Sant och sånt...Intressant eller ointressant...

Bra väder i en hel vecka nu.

Publicerad 2009-03-18 12:36:33 i Allmänt

Under en hel vecka har nu vädret varit bra och längtan hem är helt bortblåst dock ej längtan efter vänner och familj. Har läst i aftonbladet (34,50 skr) att folk hemma har börjat få vår känslor hur det blir för mej vet jag inte. Jag har ju haft "vår" sen jag kom ner hit i Januari och nu borjar jag få "sommar" här. Sen kommer man hem i april och får se snö och uppleva det som i sverige kallas för vår, min lilla hjärna kommer ju att få tuppjuck. Höst, kort vinter, vår, sommar, vår och sommar igen. Om jag beter mej mer förvirrat än vanligt när jag kommer hem och hamnar i den Svenska sommaren kan det beror på att min stackars hjärna inte vet hur den ska bete sig.

Nu är det 8-9 dagar tills jag får besök och får börja snacka svenska mer än vanligt och Svenska är ett skönt språk. Engelska har gått över förväntan och en engelsman sa till mej att jag pratade överaskande bra engelska, han trodde inte vi snömän kunde prata så bra som vi faktiskt gör. Den enda gång då engelska varit jobbig är faktiskt när man pratar med just Engelsmän. Då får man av ngn anledning hybris och det låser sig. Annars finns engelska där i bakgrunden och om man bara inte stressar upp sig så hittar man ord som gör att man blir förstådd.

Nu är det runt 27-28 dagar kvar här och jag är klyven, halv mej vill inte åka hem andra halvan vill träffa mina vänner och hela jag längtar efter en jätte tallrik med mammas stuvade makaroner och äkta falukorv... Inget går upp mot äkta Svensk husmans kost.

Till Jenny:
Ta med sängkläder och något att sova i för det är fortfarande kallt om nätterna och jag har bara en värmefläkt. Sen vill jag ha en liten hyra av Er, jag vill att ni köper med Er 4st dosor med Granit potsionssnus (Den blåa). Hoppas ni kan göra det. Sen vill jag veta när erat flyg kommer till Alicante och hur ni tänkt ta er hit ut, om ni tar taxi eller buss och om ni vill att jag möter upp er eller om ni klarar er själva

Tjo Tjim hobbylim... Ha de!

Kommentarer

Postat av: jossan

Publicerad 2009-03-18 16:48:56

jo det är mycket vårkänslor nu!!! :-) vägarna är bara... och snart mc-säsong!!!! och så en massa hockey yra. Inget för mej egentligen men jag ska faktiskt gå på en match! ju,,,,m,m,m,m,,m,,,,,,,,,llksbhnt



okej, det sista var en hälsning från maja. du får själv lista ut vad han menar!



kramiz

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-03-19 20:11:42

Tjenare! =)

Sängkläder är det då, täcke och kudde eller är det påslakanen du syftar på då? Eller alltihopa? =)

Självklart fixar vi lite snus till dig =) Inge problem!



Vi åker den 26/3 och är framme i Alicante 19:05.

Hur går bussarna där? Är det svårt att ta bussen själva eller tror du vi fixar att komma rätt? =)

Du kan svara i min blogg, thatigers.blogg.se så slipper du skriva inlägg här.. hehe

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-19 20:38:52

hm, skrev ett inlägg men det syns inte? Har du så att du måste acceptera de innan? Eller har det försvunnit på vägen? hm.. Får se om de här kommer upp eller om isf blev de nog nåt strul med förra inlägget.. :)

haha skriver igen isf..

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rockard

En kille som gillar Hårdrock. Framförallt 70 & 80-tals band som Deep Purple, Uriah Heep, Black Sabbath och Iron Maiden men även Glamrock som Kiss och Crashdiet.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela