Rockard

Sant och sånt...Intressant eller ointressant...

Costa Blanca är varmare än Costa del Sol. Torrevieja varmast i Spanien...

Publicerad 2009-06-10 16:41:35 i Allmänt



Costa del Sol anses som Solens paradis, men faktum är att Costa Blanca, där Torre ligger är varmare. Huspriserna på del sol är extremt mycket högre än runt omkring i Costa Blanca. Mycket av del sols "fördelar" handlar om status men jag har svårt att förstå varför folk jagar status. En person ur "arbetar klassen" har faktiskt råd att bo i Costa Blanca medans huspriserna gör att man inte har råd med att bo tex i Malaga och Marbella. En annan sak jag märkte är att det är dyrare att köpa hus i Stockholm än att köpa i sol paradisets Spanien. Torrevieja är det ställe i Spanien med bästa snitt temperaturen, de är väl därför jag trivdes så bra i Torre.

Onsdag den 10 juni:

Torrevieja, Spanien 32°C
Las Palmas de Gran Canaria, Spanien 23°C
Madrid, Spanien 25°C
Málaga, Spanien 24°C
Mallorca 26°C

Skellefteå, Sverige 16°C

Kommentarer

Postat av: LindaH

Publicerad 2009-06-11 00:20:26

Nästan lite för varmt med över 30 grader tycker jag.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rockard

En kille som gillar Hårdrock. Framförallt 70 & 80-tals band som Deep Purple, Uriah Heep, Black Sabbath och Iron Maiden men även Glamrock som Kiss och Crashdiet.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela