Rockard

Sant och sånt...Intressant eller ointressant...

"Sämsta Spanska vintern på 10 år"

Publicerad 2009-03-06 12:56:56 i Allmänt

Det är nu ett tag sedan jag skrev ngt här det beror inte på att inget hänt men snarare att den svenska censuren slagit till och att det inte funnits tid till att skriva.

Jag kommer att börja och avsluta med att skriva om min stackars granne och om hur verklighetens Sverige kommer att bli om Fredrik Rainfuhrer får försätta att bygga upp med sitt fantasi land. När Ambulans kostar och medmänsnklighet inte längre existerar, att jag inte sovit nästan något på 2 nätter är en annan sak. Empati och medmänsklighet finns tydligen inte här i Spanien... Jag återkommer med mera senare!

Nu börjar vi med vädret. Under 3 veckor har det verkligen sugit!!! I dag är det soligt men det blåser som fan. Jag hörde 2 Norrmän som sa att detta är det sämsta vädret som varit i Spanien under de sista 10 åren. Alla längtar nu efter värmen.

I början av veckan undrade jag hur jag skulle göra för att få se lite av "landsbyggden" utanför städerna utan att behöva klä mej i grönakläder och gummistövlar. Jag är en stadsmäniska! Jag tittade på tidtabellen över långfärds bussarna och hittade en håla långt bort. Efter att försäkrat mej att det gick en buss tillbak till Torre så satte jag mej på bussen likt en resenär på ngn turistbuss typ "till vänster har vi..." och till höger... har vi nackspärr" Med fötterna väl vilade i sandalerna satt jag där i en skön buss och kunde se hela landsbyggden... Busschaffören flinade när jag steg på samma buss en timme senare... Konstigt  :)

Ett annat samtal som jag hörde mellan två engelsmän måste jag oxå återge.
Så alla kvinnor kan sluta läsa nu!
Tänker de 2 i sällskapsresan fast i modärnare kläder. Kl är 12-13 och på bordet står 6-8 glas...
- Hur hamnade du här?
-Det var ett misstag
-Vadå misstag?
-Jag tog fel flyg!
10 sek tysnad uppstår
-Vadå? Skulle till London och hamnade i Alicante?
-Nä, Det stog en kvinna vid en incheckning och jag följde med henne hit ner. Hon blev min fru!
-Ööö, Va? Fru?
10 sek tysnad
-Kallar du det misstag?
-Ja, det var min ex fru!
-ÅH FAN, Hon! Ja då förstår jag! Skål på dej!

All cola jag hade i munnen höll på att spruta ut. Man måste nog se herrarna för att se helheten av det roliga men ett sådant intelegent samtal kan man inte ha utan alkohol.

Nu tillbak till min granne.. Och tråkigheterna.
För ett par veckor sedan kom en Engelsman hit ner och flyttade in i sin systers lägenhet som är dörr i dörr med min.
Han var trevlig och snäll och förde inte alls något oljud. Allt var således bra fram till natten mot torsdag... då hände det.
Vid 3 tiden bankade det på min dörr och i Spanien kl 3 öppnar man INTE dörren. När jag förstog att det var min granne så öppnade jag mitt gallerförseda fönster för att höra om han behövde hjälp. Han sa då att han höll på att bli rånad och han började prata om "kittens" kattungar. Han sa att han ringt polis men efter en timme till så tittade jag ut igen. Då hadde de 4-5 männen plötsligt blivit 15 och de gömde sig överallt. Då förstog jag att han hamnat i ngn form av Psykos. Han ser saker som inte finns och så länge det handlar om kattungar gör det ju kanske inte så mycket men den dag då katter blir till demoner eller annat då blir det ju inte roligt. Hans syster förstår inte alvaret som de engelsktalande paret försöker få henne att förstå. Hon har inte tid att komma ner under helgen utan kommer på måndag... Då är det nog försent. Det är helg nu och när någon som inte har för avsikt att hjälpa märker mannens tillstånd så är han rånad på allt och man hoppas det stannar där. Det märkliga är myndigheternas attityd mot det engelsktalande parets försök att få hjälp. Intresset finns bara för att se om mannen har en försäkring. Må FAN ta de Spanska myndigheterna!!!

Det är denna typ av land som Fredrik RainFuhrer och hans jävla moderater vill se byggas upp... Hur fan halva Sveriges invånare kan vilja ha det så att pengar och privata försäkringar  är viktigare än medmänsklighet och empati... Va fan tror Ni?... Ä det händer inte mej... Tror Ni att denna Engelsman hade tänkt åka hit och få en Psykisk kolaps och börja jaga osynliga saker, kattungar och annat???

Nä jag hoppas att alla moderater fattar vilket skit samhälle deras politik medför och Fredrik RainFhurer får gärna ta regeringens flyg och sova här hos mej...

Nästa gång blir det roligare det lovar jag... Ha de!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rockard

En kille som gillar Hårdrock. Framförallt 70 & 80-tals band som Deep Purple, Uriah Heep, Black Sabbath och Iron Maiden men även Glamrock som Kiss och Crashdiet.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela