Rockard

Sant och sånt...Intressant eller ointressant...

Salt, Alicante och brudar...

Publicerad 2009-02-03 18:46:53 i Allmänt

Efter att det varit dåligt väder under 3-4 dagar var det idag ganska bra, +21 och sol i ibland. Då passade jag på att åka till grannstaden Alicante (5mil). Från bussen kunde man se dessa saltsjöar som alla pratat om och det var mäktigt. Man kunde se salthögar som var 10-15 meter långa och typ 5-7 meter höga, helt otroligt.

Alicante är en storstad med en mentalitet som Stockholm, stress och fart. Efter att varit i lugna Torrevieja känd man skilnaden direkt. Jag gick gator upp och ner. I Alicante finns allt och man är ganska billig på elektronik. Såg en Eriksson telefon för typ 1800skr och hemma skulle den iaf kosta 2500-3000 skr. Men man ska vara försiktig med att köpa just telefoner här nere för alla funkar tydligen inte hemma i skandinavien. Jag kommer att åka tillbak till Alicante då ska jag ha en karta med mej för jag räknade fel på antal gator och höll inte på att hitta tillbak till busstationen.

Tyvärr är inte snabbtågen utbygda hit till Torrevieja eller Alicante så jag har fått ändra mina planer lite och att åka färja ut till Mallorca blir för dyrt då jag skulle måsta övernatta där.

Under bussresan märkte jag att jag missbedömt Torre, på kartan har inte ytterområderna sett så stora och intressanta ut men nu när man passerade med bussen insåg jag att dessa områden är gigantiska och har stora köpcentrum så jag kommer aldrig att under dessa 3 månader hinna se hela Torre.

Alicante var en bra stad och det var där alla brudar/kvinnor finns. Här i Torre bor det så många utläningar och de är ju inte här just nu så det är ungefär lika många på "stan" som man har en vanlig dag i Umeä...Typ... I Alicante bor det mäst riktiga spanjorer vilket innebär att där har man samma antal som stockholm när det gäller antal personer som är ute under dagarna. Det innebär att där finns både skolungdom och mammalediga mammor. Vilket gör att där är det 50/50 män och kvinnor. Här i Torre verkar det vara typ 70/30. Många manliga företagare är här på affärer, dvs det spelar golf och solar och då verkar man välja Torre istället för Alicante. Därför är det mer kvinnor i Alicante... eller så är det där därför att jag är här...

Även om Alicante var bra så kändes det ändå skönt när bussen gled in på stationen här... Torre känns ändå som mitt "hem". Inget slår att gå på strandpromenaden utmed sandstränderna som räcker kanske 2-3 mil. Att bara sätta sig ner på Del Cura, antingen på ngn resturang eller bara rakt ner på sandstranden är ändå det bästa...

Murcia nästa....

Ha de bra! (Mer bilder kommer men då måste jag ha typ 2 timmar då jag kan sitta uppkoplad)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rockard

En kille som gillar Hårdrock. Framförallt 70 & 80-tals band som Deep Purple, Uriah Heep, Black Sabbath och Iron Maiden men även Glamrock som Kiss och Crashdiet.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela