Rockard

Sant och sånt...Intressant eller ointressant...

Neandertalare och 1:a perioden over...

Publicerad 2009-02-10 12:08:06 i Allmänt

I fredag var ju in pa kopcentret Habaneras, ett riktigt finns stalle med manga affarer. Darfor tankte jag ta nga bilder fran detta fina bygge... det skulle jag inte ha gjort. Efter 3:e bilden stog plotsligt en "neandertalare" framfor mej och sa en enda mening " no foto"... Vaktar javulen fran helvetet stog framfor mej med en bitter min!  Why? undrade jag men Neander kunde sjalvklart bara en mening" no foto, no foto, no foto" Nar jag undrade varfor man fick bade dricka och roka dar inne men inte fota den fina bygnaden sa fick jag bara ett svar... Gissa? Med ett snett leende stoppade jag ner mobilen och gick, da markte jag att bara 5 meter fran mej stog en annan, en "Lill Hitler". I mandags var jag ater pa Habaneras... Da sag jag honom... Neander... Jag vet att jag inte alltid ar snall och hornen vaxte upp ur pannan pa mej nar jag sag honom. 2-3 meter fran honom slet jag upp mobilen... men till Neanders forfaran stoppade jag in horsel proppen och slog pa musiken men efter detta lilla "illona" tilltag gick Neander och en ny kolega vi kan kalla honom for "Fritz Rainfuhrer" efter som han paminde om Var kara stadsminister Fredrik Rainfuhrer, efter mej i 30 minuter... Jag maste ha blivit deras stora idol eller ngt sant!!! Nasta gang ska jag prova lagga ut en snus pa golvet framfor Neander for att se vad som hander, for rokarna gor ju sa!

No, Jag ska inte provosera honom ngt mer men man undrar varfor alla vaktare ar lika hjarndoda i hela varlden? Vakterna pa "Swedenrock Festival" bord under vinter halv aret aka runt varlden och utbilda folk i "folkvett". Neandertalare kunde pa ett vanligt satt ha bett mej att inte fota men efterson det inte fans ngn skylt som talade om att man tydligen i Spanien ar ensamma i hela varlden om att ha kommit pa att man kan satta tak ovanfor ett flertal affarer...

Nu har jag varit har nere i 1/3 av tiden och har trivs jag... Att bara kunna satta sig ner pa en sten ute i medelhavet och kopla av ar ngt jag kommer att sakna nar jag kommer hem till Sverige.


Hej Hopp Gummisnopp...


Kommentarer

Postat av: jossan

Publicerad 2009-02-10 19:02:49

jaha.. redan en tredjedel! Tiden bara flyger iväg! Eller? Det gör det för oss... Snart är det ju sommar här!!! Du har missat några riktigt härliga snöoväder!!!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rockard

En kille som gillar Hårdrock. Framförallt 70 & 80-tals band som Deep Purple, Uriah Heep, Black Sabbath och Iron Maiden men även Glamrock som Kiss och Crashdiet.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela