Rockard

Sant och sånt...Intressant eller ointressant...

Hemlangtan forsvann med solen...

Publicerad 2009-03-13 15:10:04 i Allmänt

Efter 3 veckor med bristfalligt vader har nu solen kommit och med den forsvann hemlangtan. Hela veckan har det varit mellan 19-26 grader och sol. Nu borjar aven varmen fran medelhavet komma. Fortfarande ar det lite kallt efter 18 och under natterna men annars kanner man nu att man ar i Spanien. Om varmen far halla i sig over helgen sa ar temperaturnen snart i det normala. Forra veckan fick jag en slang av hemlangtan men nu ar den borta. Det ar nu bara drygt 30 dagar kvar for mej har i Spanien och jag borjar undra varfor jag maste aka hem.

Under de senaste dagarna har jag spelat hus/lagenhets spekulant, det enda sattet att fa se hur husen ser ut invandigt och i gar var jag och tittade pa en ren dromlagenhet. Takterassen var rena paradiset, hela lagenheten var under bar. Men det intressanta var priset. I Spanien kan olika maklare ha samma hus till salu och enligt den ena som salde denna lagenhet skulle priset ligga pa 99.500 E medans den andra skulle ha 83.000 E, skilnaden ar ju markant och man undrar ju hur detta funkar. Jag skulle ju vilja ha det billigare priset men gora affaren med den skandinaviska maklaren som da tar mycket mer i pris for lgh. Spanien ar ett skumt land och det ar tur att man inte verkligen skulle handla for da skulle man bli forvirrad.

Om det nu skulle finnas ngn brud/kvinna som vill bli min sambo har i Spanien sa har jag bara 2 krav, 500.000skr och en bra dammsugare....

Tjing pa Er!





Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rockard

En kille som gillar Hårdrock. Framförallt 70 & 80-tals band som Deep Purple, Uriah Heep, Black Sabbath och Iron Maiden men även Glamrock som Kiss och Crashdiet.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela